– Vi ønsker å profilere oss som et helt miljø og at vi står samlet. Nå kaller Sogn og Fjordane seg «fiskerifylket», men hele fiskeriområdet ligger i nord. Solund Verft er riktignok med, men ellers er det kun Selje og Vågsøy og nå er det vi som får lov å styre dette selv, forklarer Frode Kupen i Seacon.

Sogn og Fjordane fylkeskommune har gitt det lokale fiskerimiljøet i de to kystkommunene sammen med reklamegruppa A til Å i Florø jobben med å utvikle fylkets stand til den tradisjonsrike fiskerimessa Nor-Fishing i Trondheim 14.–17. august.

Resultatet er en 22,5 meter lang og 7 meter bred stand som i tillegg inkluderer en takterrasse hvor lærere og elever fra Måløy videregående skole hele uken vil servere smakfulle retter av sjømat til de lokale selskapene og deres forretningsforbindelser.

Blant annet skal Stadtunnelen ha en sentral plass på standen.

Hele saken står i papirutgaven fredag 3. august.

Bestill abonnement på Fjordenes Tidende