Regjeringa ønsker ein gjennomgang av prosjektet på grunn av prisveksten ein trur prosjektet vil få. Reaksjonane er sterke på at regjeringa fjernar Stad skipstunnel, og e-postar og telefonar begynner å hagle inn.

– Dette er heilt utruleg! Ap og Sp spring vekk frå endå ein lovnad, og skyt Vestlandskysten i foten, seier ein uvanleg irritert gruppeleiar for Vestland KrF, Trude Brosvik i ein e-post til Fjordenes Tidende.

Bilde frå sida der nyheita om Stad skipstunnel står. Foto: privat

I framlegget til NTP ligg Stad inne frå Kystverket som eit «påbegynt» anlegg, med løyvingar.

– Men regjeringa vil ha endå ei ny utgreiing på kostnadane, og utsett heile anlegget og sender det ut i ny uvisse, forklarar ho.

«Inntil då blir alt arbeid med tvangsinnløysingar av eigedom i forbindelse med prosjektet sett i bero», står det å lese i det reviderte nasjonalbudsjettet.

Når ho elles ser på alt dei har plukka ut av NTP av store og viktige vegsatsingar i Vestland fylke, så lurer ho på kva dei driv med.

– Eg lurer verkeleg på kva dei tenker om å styrke fastlands-Norge og legge til rette for grønt skifte og det vi skal leve av etter oljen. Vi burde verkeleg satsa meir på infrastruktur!

No håpar ho heile Vestlandet vil stå saman for Stad skipstunnel.

– Vi må stå saman mot den urimelege måten Ap/Sp-regjeringa behandlar Vestlandet på!

Økte kostnadsanslag for Stad skipstunnel

I ei pressemelding skriv fiskeri- og havbruksminister Bjørnar Skjæran følgande:

«I revidert nasjonalbudsjett orienterer regjeringen om store økninger i kostnadsanslaget for prosjektet Stad skipstunnel.

– Kostnadsanslagene for Stad skipstunnel har økt betydelig. På grunn av en krevende økonomisk situasjon, er det viktig at vi har kontroll på kostnadene i prosjektet. Regjeringen vil derfor be Kystverket vurdere om det er mulig å gjennomføre prosjektet til en lavere kostnad, før vi vil komme tilbake til Stortinget i saken i forbindelse med statsbudsjettet for 2024, sier fiskeri- og havminister Bjørnar Skjæran.

Ved behandlingen av Prop. 97 S (2020-2021) Bygging av Stad skipstunnel vedtok Stortinget våren 2021 at Stad skipstunnel kan bygges innenfor en kostnadsramme på 4 090 millioner kroner. Kostnadsrammen tar høyde for at det er usikkerhet knyttet til kostnadsanslaget for prosjektet. Innenfor denne vedtatte kostnadsrammen er det satt en styringsramme på 3 450 millioner kroner, som tilsvarer den forventede sluttkostnaden for prosjektet. I RNB orienterer regjeringen om at Kystverket har utarbeidet en oppdatert kostnads- og usikkerhetsanalyse som estimerer at styringsrammen (forventet kostnad) har økt fra 3 450 millioner kroner til 5 652 millioner kroner (64 prosent) og kostnadsrammen fra 4 090 millioner kroner til 7 132 mill. (74 prosent).

Les rapporten: Kostnads- og usikkerhetsanalyse Stad skipstunnel

– Regjeringen vil komme tilbake til eventuelt forslag om økt styrings- og kostnadsramme i forbindelse med statsbudsjettet for 2024, sier Skjæran.

Gjennomgangen må sees i sammenheng med at regjeringen i RNB for 2022 varslet at store samferdselsprosjekter vil bli gjennomgått for å få bedre kostnadskontroll, og for å unngå ytterligere utfordringer i norsk økonomi. Prosjektet Stad skipstunnel inngår i dette arbeidet.

Økningene i kostnadsestimatene skyldes blant annet generell prisstigning i anleggsektoren, prosjektspesifikke kostnadsøkninger knyttet til konstruksjoner, fjellsikring og masseflytting, og økte usikkerhetsavsetninger i kostnadsanslagene.

Arbeidet med tvangsinnløsning av eiendommer vil bli stilt i bero inntil Kystverket har gjennomgått kostnadene ved prosjektet og regjeringen har fått kommet tilbake til Stortinget i forbindelse med statsbudsjettet for 2024.»